2011. április 29., péntek

Kereskedők figyelmébe: Hogy megússzuk a büntetést



Ha tavasz, akkor ellenőrzési hullám. A kereskedők és boltosok jó, ha már most felkészülnek a különféle hatósági mustrára. Íme néhány tipp, hogy mire is figyeljenek.

 – Az eladási árat, az egységárat, illetve a szolgáltatás díját egyértelműen és tisztán olvashatóan kell feltüntetni.
– A fogyasztó az értékesítéssel közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.
– A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, a vállalkozás a panaszról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, s annak egy példányát a fogyasztónak átadni.
– Az írásbeli panaszt a vállalkozás harminc napon belül köteles írásban megválaszolni. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A válasz másolatát három évig köteles megőrizni, s a hatóságoknak kérésükre bemutatni.
 – A panasz elutasításakor a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni, hogy panaszával mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.
– A kereskedő köteles – a helyben fogyasztott termék kivételével – a megvásárolt terméket jellegének megfelelően, élelmiszereknél külön jogszabályban foglaltak szerint becsomagolni.
– A vásárló részére tömeg, térfogat, vagy egyéb mérték szerint forgalmazott terméket csak hatóságilag hitelesített mérőeszközzel történő lemérés után szabad kiszolgálni.
Súlypótló eszközök használata tilos.
– A minőséghibás, a használt, a kölcsönzésre szánt terméket az új terméktől el kell különíteni.
A kereskedelmi tevékenység ellenőrzésére jogosult hatóságok két évre visszamenőleg vizsgálhatják a vásárlók könyvébe tett bejegyzéseket valamint az írásbeli vásárlói panaszra adott válasz másodpéldányát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése