Az első félév munkaterv szerinti utolsó képviselő-testületi ülésére június 28-án került sor.
Az AVE Zrt. által a városunkat érintő szelektív hulladékgyűjtés jövőjéről összeállított tájékoztatóval kapcsolatban Szvitlik Péter köztisztasági osztályvezető válaszolt a képviselők kérdéseire. Amennyiben a jövő évtől beindulna kísérleti jelleggel a családi házas övezetekben a házhoz menő szelektív gyűjtés, várhatóan 30 százalékkal növelné az újrahasznosítható anyagok mennyiségét. A bevezetés függ a felmerülő költségek nagyságától, megosztásától, a most körvonalazódó pályázati lehetőségektől, a Duna-Vértes Köze Hulladékgazdálkodási Társulás immár nyertes rekultivációs pályázatának járulékos eredményeinek megvalósításától (hulladékudvar és komposztálótelep működtetése), és meggondolandó más lehetőségek megvizsgálása is, hiszen az országban több útja van az újrahasznosításnak.
„A Distherm Kft. gazdálkodási tevékenységéről és terveiről" című napirend tárgyalásakor a számviteli problémákon túl szó esett a kintlévőségek behajtásáról: városunkban is igen magas összegről van szó, mely az önkormányzati költségvetést is veszélyeztetheti a bérlakásokban élők elmaradásai által. Most a Distherm vezetősége behajtó céggel szerződik a tartozások kezelésére. Elhangzott az is, hogy az épületeken belüli takarékosság alapja nem az ablakcsere és a szigetelés: 5-6 éves megtérüléssel lehet számolni a panelépületek fűtésrendszereinek korszerűsítésével. A lyukadás miatt gyakori fűtőtest-cserék elkerülésére az épületenként egységes típusú radiátorok nyújtanak megoldást. A képviselő-testület a szolgáltató képviselőjén keresztül a magas vezetékveszteség mérséklésére, az amortizációt megfelelően kezelő kiadások növelésére szólította fel a céget.
Szauter Tamás ügyvezető ígéretet tett arra, hogy a fűtési szezon megkezdése előtt lakossági fórumon válaszol a közös képviselők kérdéseire.
Szauter Tamás ügyvezető ígéretet tett arra, hogy a fűtési szezon megkezdése előtt lakossági fórumon válaszol a közös képviselők kérdéseire.
A 2011. évi költségvetési rendelet módosításának leglényegesebb pontja, hogy 17,5 millió forinttal kellett csökkenteni az iparűzési adóbevétel előirányzatát, mivel sajnálatos módon a tervezettet is alulmúlóan alakulnak a bevételek.
A Kernstok Károly Általános Iskola működésének tapasztalatairól készült beszámoló elfogadása előtt a képviselők hosszan tárgyalták az átvilágítás tapasztalatait.
A testület úgy határozott, hogy július 29-ei határidővel intézkedési tervet kér az iskola szakmai munkaközösségeitől a szakmai-pedagógiai munka javítása érdekében. Az elkészült intézkedési tervet szakértővel vizsgáltatja meg.
Az előző Hírmondóban ismertetett okok miatt megtörtént az új pályázat kiírása az igazgatói álláshelyre, augusztus 1-jei beadási határidővel.
Amennyiben sikeres az eljárás, az igazgató személyéről szeptember végén születhet döntés. Addig az igazgatói teendőket az intézmény általános igazgató-helyettese, Nyitrai Ferenc látja el.
A Bóbita Óvoda és Bölcsőde alapító okiratának módosításával ősztől az intézményi székhelyen is fogadhatják az enyhe értelmi sérült és hallássérült gyermekeket.
A képviselő-testület a határon átnyúló Ister-Granum Európai Területi Együttműködési Csoportosulás (EGTC) turisztikai pályázatához kezességet vállalt lélekszámarányosan, 5.5 millió forint összegben.
A honlapon megtalálható az előterjesztés, amelyben a tagok részéről a már felhasznált összegek lehívása miatt szükségessé vált kezességvállalás okai részletesen bemutatásra kerültek.
Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvénynek megfelelően a képviselő-testület szabályozta a hivatali időn túli és a hivatalon kívüli házasságkötés és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének, engedélyezésének helyi szabályait és díjait.
A hivatali helyiségen kívüli esemény esetében a díjat 25.000 forintban, míg a hivatali munkaidőn túl a hivatalban történő házasságkötés, élettársi kapcsolat bejegyzése esetében 10.000 forintban határozta meg a képviselő-testület.
Ez, a korábbinál némileg magasabb összeg kompenzálja az anyakönyvvezetők szabadnapra nehezen váltható túlmunkáját és egyéb költségeit.
Döntött a képviselő-testület állampolgári kérelmekről, a hulladéktelepi hídmérleg licit útján történő értékesítéséről, az Esztergom és Nyergesújfalu Többcélú Kistérségi Társulás társulási megállapodásának módosításáról, zárt ülés keretében kitüntetésekről, a belső ellenőri munkaterv módosításáról.
Megtárgyalta az önkormányzat által finanszírozott Hírmondó (és annak elektronikus változata), városi honlap és városi televízió helyzetét.
Egy korábbi döntés értelmében az újságnál csak a nyomdaköltséget és a tördelési díjat finanszírozhatja a város, szűkített terjedelemben. A Hírmondó elkészítésénél májusig szerepet vállaló újságíróval megszűnt a szerződés.
Az új honlap feltöltése az igazgatási szünet után elkezdődik, naponta friss információval szolgálja majd a látogatókat. A nyergesihirmondo.blogspot.com oldalon az újság cikkei mellett aktuális hírekkel jelentkezik a művelődési ház, a polgármesteri hivatal és az írásaikat, képeiket elektronikus úton beküldő intézmények, civil szervezetek.
A Nyerges TV műsorainak minősége, sugárzásának körülményei arra késztették a testületet, hogy új lehetőségeket keressen az adások készítésére.
A Kernstok-villa kivitelezése közbeszerzési eljárásának győztesévé a budapesti székhelyű Vortex Kft.-t nyilvánította. (A döntést azóta megtámadta egy másik pályázó.)
Bizonyára az építőipar válsága az oka annak, hogy míg korábban néhány, elsősorban helyi cég pályázott meg - és nyert - egy-egy városi beruházást, ma minden közbeszerzésnél tíz körül van a beérkező dokumentációk száma. A közbeszerzési törvény egyelőre nem teszi lehetővé a helyi vállalatok, vállalkozók „földrajzi alapon" történő előnyben részesítését, így, közpénzekről lévén szó, legfontosabb szempont az ajánlati ár. Nem tehetjük azt - ami vállalati beruházásoknál szokásos -, hogy a legkedvezőbb és legköltségesebb ajánlatot félretoljuk. Természetesen voltak olyan önkormányzatok, ahol kevésbé jogkövető magatartással választották ki a cégeket, ily módon nem kívánt hírnévre tettek szert a napilapok hasábjain. Jogkövetés, közbeszerzési szakértő alkalmazása, kiírás előzetes minősítése nem garancia az eljárás zökkenőmentességére: a szerződéskötésre gyakran hónapokig kell várni, hiszen a legtöbb közbeszerzési kiírást vagy döntést megtámadja a fennmaradásáért küzdő konkurencia, lásd: központi orvosi ügyelet, iskolai bútorbeszerzés, Kernstok-villa.
* * *
Július 6-án rendkívüli ülésen döntés született a jegyző személyéről.
A hivatalvezetői álláshelyre meghirdetett pályázatra összesen hatan adták be jelentkezésüket: öt jogász és egy államigazgatási főiskolai végzettségű pályázó, mindannyian több éves - elsősorban kistelepülési - jegyzői, vagy aljegyzői gyakorlattal. Közülük öten jelentek meg a képviselőtestület ülésén.
A testület vita nélkül, 8:8 arányban a meghallgatott jelentkezők közül Dr. Szolnoki Imrét választotta meg, aki augusztus 2-ától tölti be hivatalát.
Az új jegyző nyolc éven át volt Esztergom aljegyzője: mivel négy jegyző fordult meg Esztergomban ebben az időszakban, két alkalommal hivatalvezetői feladatkört is ellátott, emellett vezette a kistérségi munkaszervezetet.
Korábban egy fővárosi kerület oktatási- és művelődési irodáját vezette és az APEH jogi osztályán is dolgozott.
Június elején mondott le aljegyzői tisztségéről Esztergomban - közös megegyezéssel nem távozhatott, hiszen nem ült össze a képviselő-testület.
Terveiről következő lapszámunkban olvashatnak.
Döntöttek a képviselők a Duna-Vértes Köze Hulladékgazdálkodási Társulás aktuális pályázataival kapcsolatos közbeszerzések (rekultiváció, rendszerfejlesztés) bíráló bizottságába delegált tagról: a képviselő-testület Hermann Szilveszter bizottsági elnököt (Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság) kérte fel a feladatra.
Úgy tűnik, végre pont került az iskolabútor-beszerzési folyamat végére, ugyanis központosított közbeszerzési eljárás keretében kiválasztásra került a beszállító cég: a Balaton Bútorgyár által forgalmazott termékekre vonatkozó megrendelés július harmadik hetében kelt, egy hónapos határidőre vállalta a cég a szállítást.
* * *
A múlt hónapban sor került a külső védelmi terv részleges gyakorlására.
A gyakorlat a települési polgári védelmi parancsnokság és társszervek (Észak-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség, ÁNTSZ, tűzoltóparancsnokság, rendőrség) veszélyhelyzeti munkájára terjedt ki. A gyakorlaton 26 fő vett részt.
A gyakorlat célja volt egy váratlanul bekövetkezett baleset során végrehajtandó feladatok körének meghatározása, a végrehajtásba bevonandó személyek kijelölése, a polgári védelmi szervezetek alkalmazására való felkészültség elmélyítése.
* * *
Komárom-Esztergom Megye Önkormányzata megkezdte a hatályos megyei területrendezési terv módosítását, amelynek keretében több alkalommal egyeztetett Pengő Julianna megyei főépítész és a terv elkészítésével megbízott cég a polgármesteri hivatalok építészeivel és a polgármesterekkel.
Az előkészítés során vita alakult ki a 10-es út elkerülő szakaszával kapcsolatban. A tervezők szerint más módon kell megoldani a kamionforgalom elterelését, mivel a Táttól Tatáig húzódó elkerülő út megvalósítása anyagi és környezetvédelmi okokból jelenleg elképzelhetetlen. A válság előtti adatokból kiinduló hivatalos vizsgálat megállapította, hogy városunk néhány száz méteres „belvárosi" szakaszától eltekintve nem számít leterheltnek a 10-es út Nyergesújfalutól Neszmélyig terjedő szakasza. A polgármesterek között viszont egyöntetű az a vélemény, hogy az út leterheltsége, zajhatása, veszélyessége tarthatatlan. Végül megegyezés született, hogy a rendezési tervből nem törlik az elkerülő utat.
MM
(Nyomtatásban megjelent a Nyergesi Hírmondó 2011. augusztusi számában.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése