2011. április 29., péntek

Doktor úr, a maga foga sose fáj?


Ha a külsőségeket nézem semmi akadálya, hogy felkeressük a fogászati rendelést. Szép, új rendelőintézet, jó a technika, új a felszerelés. És az se mindegy, hogy szimpatikus fiatalember a fogorvos. Mivel sokan félünk a fogászati beavatkozástól, bátorítva a Tisztelt Olvasót – no meg magamat is –, felkerestem Dr. Rada Radut, városunk új fogorvosát.


– Miért ezt a pályát választotta?
– Informatikus szerettem volna lenni, de nem volt elég kihívás számomra. Ezért a 10. osztály végén úgy gondoltam, hogy bátyám példáját követve fogorvos leszek. Keményen nekiálltam a biológia, a kémia és a fizika tanulásának.
– A párja is szakmabeli. Otthon mennyi szó esik a fogászatról?
– Hát igen – mondja a doktor mosolyogva –, gyakran “visszük haza a munkát.” Néha tanácsokat kérünk egymástól. A rivalizálást elkerültük, mert Adél a fogszabályozással és a gyerekek kezelésével foglalkozik. Én inkább a konzerváló fogászat és fogpótlás területén érzem magam otthon. A szakvizsgámat is ezen a területen szereztem.
– Véletlenül talált egymásra két fogorvos?
– Az egyetemen ismerkedtünk meg.
– Miért éppen Nyergesújfalut választották?
– Úgy döntöttünk, jó lenne körzeti ellátást folytatni, és több körzetet is felkerestünk, megnéztünk. Eljöttünk ide is. Nagyon megtetszett, hogy egy rendezett, tiszta kis városkára találtunk, és az önkormányzatban határozott és kedves emberekkel találkoztunk. Itt kötöttünk ki.
– Annyi új fogászati eljárásról hallani. Ezekből jut már az OEP átal finanszírozott rendelőkbe is, vagy csak magánpraxis keretében juthatunk hozzá?
– Sajnos, körzeti ellátásban csak az alapellátást finanszírozza az OEP. Foghúzások, tömések, fogkőlevételek. Vannak olyan ellátások is, amelyek nem tartoznak az OEP által finanszírozott alaptevékenységek közé vagy időkorlát alatt állnak, ezekért fizetni kell. Az OEP által finanszírozott kezelések függnek a korosztályoktól is, ugyanaz a kezelés lehet támogatott vagy részben támogatott egy korosztálynál és egyáltalán nem a másiknál.
– Mire figyeljünk a fogkrém és a fogkefe kiválasztásánál?
– Nagy a választék. Nagy részük kü-lönböző panaszok ellátására kedvező. A termékleírás és az egyéni panasz alapján választhatunk. Fontos, hogy legalább két alkalommal kell naponta fogat mosni. Reggel és este. Lényeges, hogy mit eszünk és hogyan. Meg kell próbálni betartani a napi három nagy étkezést. Fogyaszthatunk édességeket is, mindjárt a főétkezés után és fogmosás előtt. Persze, édes lehet egy alma vagy egy barack is. Fogyasszunk rostokat tartalmazó ételeket is, ezek segítik a fogak öntisztulását és a gyerekeknél fontos állcsontok fejlődését.
– Cukormentes rágógumi?
– Nem helyettesíti a fogmosást!
– Mondják: a cipésznek lyukas a cipője. Az Ön foga sose fáj?
– Előfordul, de én már bebiztosítottam magam egy kedves fogorvossal.
-------------------------------------------------------------------
Névjegy: Dr. Radu Rada fogorvos
Életkor: 30 – Családi állapota: hamarosan nős – Születési helye: Nagyvárad – Tanulmányai: Temesvári Orvosi Egyetem Fogorvosi Kara, majd a Budapesti Semmelweis Egyetem Fogorvosi Karán szakvizsga.
Eddigi munkahely: Keszthely, magánrendelés és iskolafogászat
Hobbi: Síelés, úszás, biciklizés és most a kajakozást szeretném kipróbálni.
KTné



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése